Середа, 20.06.2018, 23:56  Мій профіль | Вихід | Вхід | RSS 

Комунальна організація "Шосткинська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №5 Шосткинської міської ради Сумської області"

Україна
Меню сайту
Категорії розділу
Новини [81]
Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всего ответов: 374
Святкуємо

Календар свят і подій. Листівки, вітання та побажання
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Сторінка психолога

Лисоконь Юлія Володимирівна  -  шкільний психолог.
Як часто звертаються учні до шкільного психолога, щоб отримати консультацію, пораду? Який їхній вік? Що їх насправді хвилює нині?
 Не раз можна почути: „ Що робить психолог у школі?”. Вважаю, основне наше завдання: допомогти учням дізнатися про себе більше.
 Психологи накопичили чималий практичний досвід у формуванні важливих рис учня, майбутнього громадянина України, у розвитку соціальної компетенції, підвищенні психологічної культури, усвідомленні свого місця серед людей, виробленні навичок рефлексії, конструктивного вирішення проблем. Саме цей досвід активно впроваджується в повсякденний навчально-виховний процес школи.
 Головним завданням діяльності психолога у школі є забезпечення нормального процесу психічного становлення дитини, тому психологічна робота організована насамперед відповідно до інтересів самого учня. Ми розвиваємо його особистість, орієнтуючись на положення гуманістичної педагогіки і психології про особистісно-рівноправний характер взаємодії між дитиною та дорослим, право кожної дитини на самовизначення. Адже коли вчитель оцінює особистість учня, спираючись тільки на власний досвід та інтуїцію, без достатньої кількості інформації, це може заважати виявленню справжніх причин труднощів у навчанні і вихованні, виникненню комунікативних проблем. Тому психологічне вивчення індивідуальних особливостей кожного учня є важливим завданням, для вирішення якого використовуються різноманітні методи психологічного обстеження. Звичайно, психологічна робота з дітьми різного віку має інший зміст.
 Діяльність психолога організована таким чином, що враховуються можливості і резерви учня на кожному віковому етапі, у всіх ланках (початковій, середній, старшій школі). 
Основною метою роботи психолога у початковій школі є:
 створення умов для розвитку пізнавальних можливостей і формування пізнавальних інтересів;
 формування позитивного психологічного клімату учнівського середовища як основи формування позитивного „Я”- образу та самосприйняття учня;
 забезпечення гармонійного співвідношення між вимогами до інтелектуальних і навчальних умінь молодшого школяра і його психофізіологічними можливостями;
 виявлення варіантів шкільної та сімейної дезадаптації, причин неуспішності тощо.
 Молодші школяри проходять первинне психологічне діагностування загального рівня розумового і вольового розвитку з метою індивідуалізації процесу навчання. Психолог протягом цього періоду постійно спостерігає за навчальною діяльністю, поведінкою, спілкуванням тощо; консультує дорослих з проблем розвитку дитини у молодшому шкільному віці; розказує, як запобігти неврологічним перевантаженням, як досягти порозуміння між батьками і дітьми.
Основною метою роботи психолога у середній школі є:
 формування абстрактно-логічного, теоретичного мислення як основи для подальшого розвитку свідомості, самопізнання;
 розвиток вольової сфери учнів як основи мимовільної саморегуляції;
 вивчення навчальних мотивів, інтересів, здібностей, рівня досягнень та самооцінки.
 особливості формування статево рольової ідентифікації, соціометричного статусу учня.
 Саме в цей період здійснюється до профільна підготовка – це допомога учням у виборі профільних напрямів навчання та широкої сфери майбутньої професійної діяльності. Ефективність до профільної підготовки залежить від рівня навчальних досягнень учнів та усвідомлення своїх інтересів при виборі профілю навчання. Психолог повинен орієнтуватись на перспективи і інтереси дитини, прогнозувати її самовизначення у виборі профільних предметів. Цей вибір має бути цілеспрямованим, доцільним, відповідати бажанням та інтересам учня, його нахилам, здібностям, які виявляються у процесі психологічного діагностування та індивідуального консультування учнів та батьків. Від успішності вибору спеціальності значною мірою залежить ефективність і результативність подальшого навчального процесу.
 Вивчення особливостей розвитку мислення, уваги, пам’яті та пізнавальної сфери сприяє індивідуалізації роботи з учнями, дає змогу порадити, як краще організувати навчальну роботу, охопити великий обсяг інформації.
 Психолог також вивчає рівень розвитку класного колективу, особливості його становлення, структуру стосунків, виявляє лідерів, надає психологічну допомогу тим учням, які поки ще не почуваються у колективі емоційно комфортно. Саме ця інформація психолога допомагає педагогам будувати стратегію роботи з певним класом.
Основною метою роботи психолога у старшій школі є:
 створення умов для формування психічно зрілої особистості з розвинутим самоусвідомленням як основи для дальшого життєвого та професійного самовизначення;
 забезпечення умов для розвитку рефлексивної свідомості і позитивної „Я”- концепції;
 вивчення рівня самосвідомості, інтелектуального рівня, сформованості професійних планів на майбутнє;
 особливості функціонування захисних механізмів.
 Емоційний стан учня, його спроможність долати труднощі, ставити цілі та реалізовувати їх, відчуття успіху є важливим напрямом як психодіагностичної, так і корекційної роботи психолога. Суттєву увагу ми звертаємо також на формування тендерної рівноправності та специфіку окремих професій, які тією чи іншою мірою залежать від статі людини.
 Психолог застосовує різноманітні форми психологічної роботи: індивідуальні консультації, рольові ігри, казкотерапію, психокорекційні тренінги. Це дозволяє ефективніше допомагати учням у вирішенні їхніх проблем, налагодженні стосунків між собою, батьками та вчителями.
 Психолог має прагнути до реалізації гуманних взаємин в учнівському колективі, до взаємоповаги, порозуміння, розвитку особистості кожного учасника навчально-виховного процесу школи.
 Хочу також зазначити: психолог працює для людей. Якщо мене чекають, якщо я комусь потрібна, якщо за час роботи я допомогла хоча б кільком учням, то вважаю, що живу недарма. Психологи – не чарівники, не всесильні. Вони люди, такі самі, як і решта на цій планеті. Тому психолог, на жаль, не може вирішити всіх проблем учня або того, хто звернувся по допомогу. І річ не в тому, що бракує знань чи досвіду. Багато чого залежить і від самої людини. Якщо вона готова змінювати щось у собі на краще, якщо докладатиме максимум зусиль для досягнення бажаної мети – тоді й консультація чи психологічна допомога будуть корисними і плідними. Багато чого залежить і від середовища, в якому живе учень. Адже будь-яка психологічна бесіда, тренінг, заняття буде марним, якщо дитина прийде додому, а там усе навпаки.
 І все ж: психолог повинен нести добре, мудре, позитивне, сіяти в душах дітей зерна любові та добра.

 

 

 

 

 

 

 

Добрый день! Я, Степанова Алена Александровна, практический психолог школы № 5

Кто такой психолог?

 

Психолог - это специалист в области консультирования и диагностики психически здоровых людей, без применения каких бы-то ни было лекарственных средств, использующий в работе различные методы терапии.

 

Основные виды работы практичного психолога учебного заведения:

·                           Консультационная работа.

·                           Психодиагностическая работа.

·                           Развивающая работа.

·                           Психологическое просвещение.

·                           Учебная деятельность.

·                           Организационно - методическая работа.

·                           Связь с общественностью.

Рассматривая отдельно каждую деятельность, то:

Психологическое консультирование это:

- помощь в определении проблемы, несущей дискомфорт и разлад в жизни;

- помощь в поиске истинных жизненных целей и задач;

- помощь в поиске ресурсов для решения тех или иных проблем.

Психодиагностика это:

- объективное определение психофизиологических и эмоциональных состояний;

- выявление психологических проблем;

- определение особенностей личности (характер, темперамент);

- оценка интеллектуальных и профессиональных способностей.

Психологическое просвещение это:

как самое первое приобщение педагогического коллектива, учащихся и родителей к психологическим знаниям;

Психологическая профилактика это:

деятельность,  состоящая в том, что психолог должен проводить постоянную работу по предупреждению возможного неблагополучия в психическом и личностном развитии школьников;

Психокоррекция это:

устранение отклонений в психическом и личностном развитии школьника;

К тому же, в зависимости от опыта, профессионализма и области знаний (методов работы), психолог может помочь человеку выбрать свой жизненный путь.

 

График работи  (кабинет № 1-16): 

Понедельник  – четверг: 9.00 – 15.30

 

 

Что входит в обязанности психолога в школе? Насколько важно для ребенка общение с психологом?

 

Для начала несколько слов о науке психологии. Слово психология произошло от двух греческих слов, которые переводятся как: «душа» и «мысль, причина». Под психологией подразумевают академическую и прикладную науку, которая занимается изучением поведения и психических процессов в психике человека. Из вышесказанного можно сделать вывод, что школьный психолог в свою очередь занимается изучением поведения и психических процессов детей.

Любой школьный психолог должен целенаправленно двигаться к своей цели. Самой главной целью всех школьных психологов является улучшение учебного процесса. Имеются и некоторые исключения из правил. В некоторых случаях школьному психологу необходимо заниматься нормализацией отношений между учеником, родителями и учителями. Причем данная цепочка встречается на сегодняшний день довольно часто.

К обязанностям психолога в школе можно причислить: психологическую диагностику, коррекционную работу, консультирование родителей и учителей, психологическое просвещение, участие в педсоветах и родительских собраниях, психологическую профилактику. Также очень важно, чтобы психологи присутствовали и при наборе первоклассников. Самым главным «оружием» психологов в школе является психологическая диагностика. Данная диагностика основывается на проведении групповых либо индивидуальных исследований школьников при помощи специальных методик. Чаще всего данные методики применяются для тех детей, которые действительно в них нуждаются. Методик исследования психологических состояний у детей достаточно много. Это методики, направленные на изучение уровня развития внимания, мышления, памяти, эмоциональной сферы. При помощи данных методик любой школьный психолог может достаточно легко выявить семейные отношения ребенка, а также его взаимоотношения с учителями и сверстниками.

Итак, исследования проведены – на руках у психолога имеются практически все сведения относительно поведения и психического развития ребенка. В случае если у ребенка были выявлены какие-то проблемы, тогда задача психолога их решить. Причем решать эти проблемы он должен не самостоятельно, а при помощи самого ребенка. Довольно часто именно школьный психолог может выявить возможное возникновение трудностей в будущем развитие ребенка. В данном случае в его обязанности входит сообщить об этом родителям. Преподнося им имеющуюся информацию, он также должен объяснить все тонкости борьбы с имеющейся проблемой.

Следует отметить, что психолог в школе занимается не только с детьми, но и с учителями. Именно он отвечает за то, чтобы в коллективе вечно «царили мир и тишина». Школьный психолог – это довольно сложная профессия. Ведь именно он практически всегда нагружен не только многочисленной, но и весьма противоречивой информацией. Причем с каждым днем такой информации становится все больше и больше. А ведь во всем этом нужно еще и разобраться. *

Пошук
Наші партнери

Календар
«  Червень 2018  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
    123
45678910
11121314151617
18192021222324
252627282930
Погода в Шостці
Архів записів
Форма входу

Copyright MyCorp © 2018
Створити безкоштовний сайт на uCoz